Grön november

Vinter, kyla och snökaos står för dörren, men idag var det soligt, varmt och grönt och inte stort mer än en månad till vintersolståndet. Bäst att passa på att samla energi.

Alla bilder tagna den 19 november 2011 på västra Järvafältet, Järfälla.

Grön, grönare, grönast

Om Agneta Aglert

Skribent, släktforskare och egen. Visa alla inlägg av Agneta Aglert

4 responses to “Grön november

  • Mikael Å Svedenås

    Jo, det är bra med mig, jag är kvar, det var så jag kom in på hennes namn , jag installationstestade sveriges dödbok och sökte då efter hennes namn som ett test att applikationen funkade. vad snällt!hon hette Hortlund, född 1887, dog 1979. Född i Kinnbäck Byske i västerbotten. Är det församling?

  • Agneta Aglert

    Hej Mikael, det var verkligen längesen! Allt väl här, med dig också hoppas jag? Är du kvar på verket? Intressant med din farmors mors namn. Hur man skrev namn kunde variera en hel del i gamla tider, så det kan vara svårt att hitta något absolut korrekt. Man kan alltid titta i födelseboken. Om du har efternamnet och födelse/dödsår och -församling, så kan jag se om jag kan hitta henne.

  • Mikael Åström

    Hej! Hur är läget? Det var ett tag sen på GÄHS 🙂 Jag ser att du håller på med släktforskning fortfarande, jag hade en fråga om det och kom på att du släktforskar ju, är det ok? Om ja, så här är det, jag har googlat på min farmor mor och upptäckt att hennes namn alltid felstavas, det står alltid Emilia istf Emelia (som vi alltid kallat henne) som förnamn Vet du någonstans man kan få reda på, om Emelia eller Emilia är korrekta namnet på henne?

Kommentera

